Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
Ostatnio przeglądane
Bardzo wytrzymała i lekka rama do...
2732
Dostępna ilość na stanie: 0 szt.
Producent: Eduard
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Supermarine Spitfire to chyba najsłynniejszy brytyjski myliwiec z okresu II wojny wiatowej. Była to maszyna o konstrukcji całkowicie metalowej, w układzie dolnopłata, z charakterystycznymi, eliptycznymi skrzydłami, z usterzeniem klasycznym i podwoziem chowanym w czasie lotu. Oblot prototypu nastšpił 5 marca 1936 roku. Spitfire okazał się podstawowš maszynš RAF podczas wojny, która radziła sobie z powodzeniem także po niej, pozostajšc w produkcji przez 10 lat. Historia Spitfire zaczęła się na biurku krelarskim R.J. Mitchella, głównego projektanta firmy Supermarine. Pierwsze maszyny trafiły do jednostek RAF w 1938 roku ale kiedy zaczynała się Bitwa o Anglię w lecie 1940, na lotniskach znajdowało się juz 19 dywizjonów nowoczesnych myliwców - razem z nieco starszymi Hurricane Wysp broniło 600 samolotów. Wraz z rozwojem działań wojennych Spitfire pełnił służbę wszędzie tam, gdzie działał RAF-na Dalekim Wschodzie, w Afryce Północnej i we Włoszech, w czasie lšdowania w Normandii i walk we Francji, wreszcie w toku operacji w Niemczech w 1945 roku. Dla wielu Brytyjczyków stał się symbolem zwycięstwa w II wojnie wiatowej. Ta wspaniała maszyna doczekała się co najmniej kilkunastu wersji produkcyjnych. Najważniejsze z nich to min. pierwszy produkowany na masowš skalę Spitfire Mk.I napędzany silnikiem Rolls-Royce Merlin II o mocy 1030 KM. To przede wszystkim ta maszyna tak wspaniale zapisała się w Bitwie o Anglię. Opracowano wiele podwersji tego modelu min. PR Mk IA (wersja rozpoznawcza) czy PR.IG (uzbrojona wersja rozpoznawcza). Kolejnš ciekawš wersjš był Spitfire Mk.V z silnikiem Rolls-Royce Merlin 45 o mocy 1440KM. Póniej montowano również silniki Merlin 50. Produkcja seryjna tej wersji ruszyła w 1941 roku i stanowiła odpowied RAF na pojawienie się Messerschmitta Bf-109F. Kolejna, bardzo udana zresztš, wersja to Spitfire Mk.IX, napędzany silnikiem Merlin 61 z 4-łopatowym migłem. Powstał on jako przeciwnik dla Focke-Wulfa Fw-190 i został wprowadzony do produkcji pod koniec 1941 roku. Wersja ta była wielokrotnie modyfikowana i np. w 1944 roku doczekała się nowego celownika żyroskopowego, powiększonego steru kierunku czy innego układu skrzydła. Inna ważna wersja to Spitfire Mk.XIV z silnikiem Rolls-Royce Griffon 61, ze migłem pięciołopatowym. Produkcja seryjna ruszyła od padziernika 1943 roku. Jednš z ostatnich produkowanych seryjnie była wersja Mk.21. Wersja ta posiadała silnik Griffon 61, zdecydowanie wzmocnionš konstrukcję oraz poszycie, wydłużono skrzydła, zwiększajšc ich powierzchnię lotnš. Produkcja seryjna ruszyła w marcu 1945 roku. Dane techniczne (wersja Mk.XIV) : długoć: 9,14m, rozpiętoć skrzydeł: 11,23m, wysokoć: 3,05m, prędkoć maksymalna: 717km/h, prędkoć wznoszenia: 18,5m/s, pułap praktyczny: 13200m, zasięg maksymalny: 1815km, uzbrojenie: stałe- 4 karabiny maszynowe kal.7,7mm oraz 2 działka Hispano Mk II kal.20mm, podwieszane-do 225 kg bomb.
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
63,00 zł
75,00 zł
84,00 zł
84,00 zł
49,00 zł
54,00 zł
52,00 zł
41,00 zł
22,00 zł
89,00 zł
52,00 zł
29,00 zł
44,00 zł
42,00 zł
60,00 zł
48,00 zł
59,90 zł
44,00 zł
55,00 zł
44,00 zł
72,00 zł
128,00 zł
130,00 zł
79,00 zł
89,00 zł
69,00 zł
128,00 zł
61,00 zł
72,00 zł
57,00 zł