Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
Ostatnio przeglądane
Bardzo wytrzymała i lekka rama do...
5166
Dostępna ilość na stanie: 0 szt.
Producent: Airfix
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Messerschmitt Bf-109 to niemiecki, jednosilnikowy samolot myliwski o konstrukcji metalowej, w układzie dolnopłata z usterzeniem klasycznym. Okazał się podstawowym i najliczniej produkowanym myliwcem Luftwaffe w czasie II wojny wiatowej. Oblot prototypu miał miejsce 29 maja 1935 roku, a produkcja seryjna trwała w latach 1936-1945. W sumie szacuje się, że łšcznie wyprodukowano około 35000 myliwców Messerschmitt Bf-109 wszystkich odmian, z czego wiele po wojnie trafiło do sił powietrznych Czech i Izraela. Korzenie Bf-109 sięgajš konkursu ogłoszonego w 1933 roku przez Luftwaffe na nowy samolot myliwski. W konkurencji z He-112, projekt Bf-109 poczštkowo przegrał, ale dzięki intrygom Williego Messerschmitta , projekt mógł być kontynuowany i ostatecznie to on okazał się zwycięzcš konkursu, stajšc się podstawowym myliwcem Luftwaffe. W toku produkcji powstało kilka głównych odmian samolotu Bf-109. Pierwszš seriš przedprodukcyjnš był Bf-109B (Berta) z różnymi wersjami silnika Junkers Jumo 210 (A lub Da). Były one testowane w Hiszpanii od 1937 roku w czasie wojny domowej. Kolejna wersja to Bf-109C (Cezar). Posiadały one inny silnik od wersji B, oraz rozbudowane uzbrojenie złożone z dwóch działek 20mm oraz 2 km kal.7,92mm. Także te maszyny walczyły na niebie Hiszpanii. Trzecia wersja to Bf-109D (Dora) z silnikiem Junkers Jumo 210 Da lub Daimler-Benz DB 600. Walczyła ona w kampanii wrzeniowej, ale na przełomie 1939/1940 została zastšpiona przez wersję E. Najsłynniejszym modelem był Bf-109E (Emil) z silnikiem Daimler-Benz 601A lub N. Jako pierwszy model posługiwał się trzy-, a nie dwu-łopatowym migłem. Bf-109E walczyły w kampanii francuskiej, nad Angliš oraz w Afryce Północnej i na froncie wschodnim. Asem, który rozpoczšł swojš karierę włanie na Bf-109E był słynny Adolf Galland. Kolejna wersja to Bf-109F (Friedrich), która zdaniem niemieckich pilotów była najdoskonalsza aerodynamicznie. Posiała zmieniony kształt kadłuba, skrzydeł, owiewki kabiny, ale nie zastosowano nowego silnika. Wprowadzano go do służby na przełomie 1940/1941 roku. W ramach rozwoju konstrukcji opracowywano kolejne specyfikacje Bf-109, z których wersję G (Gustav) wyprodukowano w największej iloci egzemplarzy. Najpoważniejszš zmianš podnoszšcš osišgi maszyny było zamontowanie nowego 12-cylindrowego silnika Daimler-Benz DB605A o mocy 1475KM. Uzbrojenie Bf-109G stanowiła para karabinów maszynowych 13mm znajdujšcych się w kadłubie przed owiewkš kabiny pilota, oraz działko MG151 20mm lub cięższe MK108 30mm. Ostatniš produkowanš na masowš skalę wersjš był Bf-109K (Kurfirst), której produkcja ruszyła w padzierniku 1944 roku. Jako silnik zastosowano jednostkę Daimler-Benz DB 605DB lub DC. Bf-109K był najszybszš wersjš z produkowanych w czasie II wojny wiatowej, osišgajšc do 730km/h. Poza tym powstały dwie wersje- H i Z, były to jednak wersje raczej eksperymentalne i ich produkcja wielkoseryjna nie ruszyła. Kolejne usprawnienia w dziedzinie napędu i uzbrojenia uczyniły Messerschmitta Bf-109 jednym z najgroniejszych myliwców II wojny wiatowej, a jednoczenie pokazały ogromny potencjał drzemišcy w nieco kanciastym płatowcu stworzonym przez Williego Messerschmitta. Dane techniczne (wersja Bf-109 G-6): długoć: 8,95m, rozpiętoć skrzydeł: 9,92m, wysokoć: 2,6m, prędkoć maksymalna: 640km/h, prędkoć wznoszenia: 17m/s, zasięg maksymalny: 850km, pułap maksymalny 12000m, uzbrojenie: stałe- 2 karabiny maszynowe MG131 kal.13mm oraz 1 działko MG151 kal.20mm , podwieszane-250 kg bomb, lub 2 wyrzutnie pocisków Wfr. Gr. 21.
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
56,00 zł
63,00 zł
75,00 zł
84,00 zł
84,00 zł
49,00 zł
54,00 zł
52,00 zł
41,00 zł
22,00 zł
89,00 zł
52,00 zł
29,00 zł
44,00 zł
42,00 zł
60,00 zł
48,00 zł
59,90 zł
44,00 zł
55,00 zł
44,00 zł
72,00 zł
128,00 zł
130,00 zł
79,00 zł
89,00 zł
69,00 zł
128,00 zł
61,00 zł
72,00 zł