Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
Ostatnio przeglądane
4105
Dostępna ilość na stanie: 0 szt.
Producent: Airfix
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Focke-Wulf Fw-190 to niemiecki, jednosilnikowy, samolot myliwski o konstrukcji w pełni metalowej, z zakryta kabinš w układzie dolnopłata z okresu II wojny wiatowej. Fw-190 był uważany przez pilotów za samolot lepszy od Messerschmitta Bf-109. Wolnonony dolnopłat z pracujšcym pokryciem Fw-190 opracowano na zamówienie Luftfahrtministerium, złożone jesieniš 1937 roku. Kurt Tank przedłożył dwie propozycje napędu - w pierwszej - przewidujšc chłodzony cieczš silnik Daimler-Benz DB 601, a w drugiej - nowy silnik gwiazdowy BMW 139. Wybrano ten ostatni, a rozpoczętymi wiosnš 1938 roku pracami kierował Obering R. Blaser. Pierwszy prototyp Fw-190V1 był gotowy w maju 1939 roku, a oblatał go w Bremie 1 czerwca 1939 roku kapitan Hans Sander. Drugi prototyp, FW-190V2, uzbrojony w dwa karabiny maszynowe MG131 i dwa MG17 - wszystkie kal. 7.92 mm, oblatano w padzierniku 1939 roku. Dla zmniejszenia oporów aerodynamicznych oba były wyposażone w tunelowy wlot powietrza w kołpaku migła, lecz problemy z przegrzewaniem się silnika spowodowały powrót do sprawdzonego rozwišzania osłon w postaci piercienia NACA. Zanim na dobre rozpoczęto testy owych prototypów juz zapadła decyzja o zastšpienia silnika BMW 139 mocniejszym, lecz dłuższym i cięższym BMW 810. Wymagało to wielu zmian, wzmocnienia struktury i przesunięcia kabiny do tyłu, co póniej stało się z kolei ródłem kłopotów z położeniem rodka ciężkoci. Plusem okazało się usunięcie problemów z przenikaniem spalin i przegrzewaniem wnętrza kabiny wskutek bezporedniego jej sšsiedztwa z silnikiem BMW 139. Z trzeciego i czwartego prototypu zrezygnowano, a Fw-190V5 z nowym silnikiem został ukończony na poczštku 1940 roku. Póniej otrzymał on skrzydła o powiększonej o metr rozpiętoci ( z pierwotnej 9.5 m ), przez co stał się o 10km/h wolniejszy, lecz wzrosła za to prędkoć wznoszenia i poprawiła się zwrotnoć. Oznaczono go Fw-190V5g, a wariant z krótszym skrzydłem Fw-190V5k. Pierwszych siedem maszyn serii informacyjnej Fw-190A-0 miało krótkie skrzydło, pozostałe - dłuższe. Pierwsza jednostka operacyjna wyposażona w Fw-190 - 6./JG 26 stacjonujšca w Le Bourget, zgłosiła gotowoć operacyjna w sierpniu 1941 roku i juz od pierwszego spotkania nowego myliwca z brytyjskimi Supermarine Spitfire jego przewaga nad nimi stała się widoczna. W toku wojny powstało kilkanacie wersji tego wietnego samolotu. Maszyny wersji A, wraz s kilkunastoma modernizacjami, pełniły funkcje samolotów myliwskich. Wersje oznaczone jako B oraz C były tylko prototypami myliwców wysokociowych, przeznaczonych do zwalczania bombowców strategicznych, jednak nie weszły do produkcji seryjnej. Wariant D, jako jedyny z samolotów Fw-190, był napędzany nowym silnikiem Jumo 213A o mocy 1750KM i stanowił niemieckš odpowied na samolot P-51 Mustang. Nowy silnik spowodował wydłużenie kadłuba o kilkadziesišt centymetrów. Ten wariant także pełnił zadania przede wszystkim myliwskie oraz myliwca wysokociowego. Liczne warianty wersji F pełniły zadania myliwsko-bombowe, jako bezporednie wsparcia pola walki. Wersja G pełniła taka samš rolę jak F, ale cechowała się większym zasięgiem. W toku całej wojny powstało ponad 20000 egzemplarzy tego jednego z najlepszych myliwców II wojny wiatowej. Dane techniczne (wersja Fw-190A-8): długoć: 9m, rozpiętoć skrzydeł: 10,51m, wysokoć: 3,95m, prędkoć maksymalna: 656km/h, prędkoć wznoszenia: 15m/s, zasięg maksymalny: 800km, pułap maksymalny 11410m, uzbrojenie: stałe-2 karabiny maszynowe MG131 kal.13mm oraz 4 działka MG151 kal.20mm.
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
56,00 zł
63,00 zł
75,00 zł
84,00 zł
84,00 zł
49,00 zł
54,00 zł
52,00 zł
41,00 zł
22,00 zł
89,00 zł
52,00 zł
29,00 zł
44,00 zł
42,00 zł
60,00 zł
59,90 zł
44,00 zł
55,00 zł
44,00 zł
72,00 zł
128,00 zł
130,00 zł
79,00 zł
89,00 zł
69,00 zł
128,00 zł
61,00 zł
72,00 zł
57,00 zł